tisdag 15 november 2011

Min inventering...

 …(dvs uppgift 3a) börjar med 2 dagars googlande,skannande och zappande. Jag är begeistrad men också lätt förvirrad efter att ha testat och försökt bringa reda bland alla info, alla verktyg, open resources, sidor om how to build your own PLE. Jag inser att här finns tillräckligt för att bygga upp den mest fantastiska PLE ögat någonsin skådat… Mitt testandeav olika tjänster och resurser är ett spännande äventyr - men det tar TID. Tekniska problem med bl a Pageflake och mina försök att bädda in Paltalk videochat i en blog upptar en hel eftermiddag och kväll inna jag ger upp. Får försöka en annan dag. Inser att jag inte kommer att kunna göra en fullstndig inventering inna jul eftersom jag inte kan motstå frestelsen att testa allt som kommer i min väg. Bestämmer mig därför för att lista mina önskemål och krav på min PLE och med utgångspunkt därifrån göra en kortare inventering.

Tar en kaffepaus och funderar på om vintern kommit till Sverige. Här rullar vågorna höga på Medelhavet.
Häftigt, men nu längtar jag till snön i Norrland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar